موکب آمستردام

معرفی کتاب

موکب آمستردام

به قلم بهزاد دانشگر؛ ناشر: عهد مانا.

«موکب آمستردام»، خرده‌روایت‌هایی است از زائران دوردست سیدالشهدا؛ زائرانی که از اروپا به مقصد زیارت پیاده‌ی امام حسین رهسپار شده‌اند.

زائرانی که امام حسین را نه در کربلا و نجف و قم و مشهد و…، بلکه در قلب اروپا یافته‌اند، و دریافته‌اند که عشق حسین(علیه‌السلام) زمین و زمان و مکان نمی‌شناسد و چه بخواهی و چه نخواهی عالم‌گیر خواهد شد. فقط باید خود را به این دریای عظیم سپرد تا به ساحل آرامش رسید.

بهزاد دانشگر، در این کتاب در تلاش است با به تصویر کشیدن عشق زائران امام حسین(علیه‌السلام)، روایتی از تلاش آنان برای فدا شدن در مسیر سیدالشهدا را برای مخاطبان تصویر کند.

در همین رابطه بخوانید:

روایت آن دسته از عاشقان حسین(علیه‌السلام) که دریافته‌اند، عشق حسین زمین و زمان و مکان نمی‌شناسد. دیر یا زود عالم‌گیر خواهد شد. تو فقط باید خودت را به دست امواج این دریای رحمت و نور بسپاری تا به ساحل امن و آرامش برسی.

«موکب آمستردام» دومین گام و تلاش پس از کتاب موفق پادشاهان پیاده است که در کمتر از یک سال به چاپ پنجم رسید.

اندیشه نگارش کتاب زمانی به ذهن دانشگر رسید که داشت کتاب «پادشاهان پیاده» را می‌نوشت. او آن‌زمان به گروهی برخورد که از اروپا برای زیارت امام حسین(علیه‌السلام) آمده بودند. با اندکی پرس‌و‌جو فهمید که این گروه همین چند روزه تشکیل نشده است. گروهی است برای تبلیغ دین اسلام و معرفی رسالت امام حسین(علیه‌السلام) در شهرهای اسلام‌ستیز اروپایی. نویسنده در «موکب آمستردام» با خرده‌روایت‌هایی هرچند کوتاه از عشق و ارادت کسانی می‌گوید که در آیین اربعین حسینی حضور دارند، فرقی نمی‌کند که میزبان‌اند یا میهمان و فرقی نمی‌کند که از کجا آمده‌اند و به چه زبانی حرف می‌زنند. آنها خود را پیش عشق حسن گم کرده‌اند تا بفهمند که این حسین که عالم همه دیوانه اوست، کیست.

برشی از متن

من وقتی کسی را خوشحال می‌کنم خودم هم خوشحال می‌شوم. امسال سه شب نخوابیدم؛ چون به کلینیک‌های مختلف رفتم برای کمک. خیلی بهم خوش گذشت الحمدالله. خیلی چیزهای قشنگی توی این راه دیدم، ولی قشنگ‌ترینش روابطی است که آدم‌ها توی این راه باهم دارند. به طور معمول اگر از شما بپرسم که شما می‌توانید روی پتوهایی که اینجاست بخوابید؟ در هلند حتما می‌گفتی نه؛ من باید یک تخت تمیز داشته باشم؛ اما اینجا اینطور نیست…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا