میزبانی اهالی استان همدان از زائران اربعین با ۳۰ موکب

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ علی حاجی زاده اصل در جلسه هماهنگی گروه‌های مردمی اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۰ جلسه در این زمینه برگزار شده است، گفت: در این جلسات مقرر شد ۳۰ ایستگاه صلواتی (موکب) برای خدمت به زائران اربعین حسینی احداث شود.

حاجی زاده اصل با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی متشکل از فرهیختگان فرهنگی استان در ۹ کمیته ساماندهی شده اند، از اختصاص شعار ویژه برای هر کدام از کمیته ها خبر داد و گفت: شعار استان همدان در کنگره عظیم اربعین هر همدانی یک میزبان و هر خانه همدانی یه زائر سرا خواهد بود.

وی همچنین به راه اندازی رادیو اربعین به پیشنهاد صدا و سیما مرکز همدان اشاره کرد و گفت: ساخت کلیپ‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و برنامه‌های محتوایی برای پخش در صدا و سیما مرکز همدان مد نظر است و سایت مجازی نیز راه‌اندازی می‌شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های پیش‌بینی شده در ۳ تیپ جانمایی شده‌اند که در تیپ یک موکب‌ها با وعده غذایی گرم، اسکان، نیروهای اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور و امداد خودرو تعیین برنامه شده اند. در تیپ ۲ غذای گرم، اسکان و سایر امکانات به غیر از خدمات اورژانسی و خودرویی آماده شده است.

حاجی زاده اصل موکب‌های تیپ ۳ را بخشی دیگری از موکب‌ها خواند که پذیرایی مختصر ارائه می‌دهند و اغلب موکب‌ها در کنار پمپ بنزین‌ها و ایستگاه‌های امدادی احداث می‌شوند.

بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.

ستاد نیز شماره حساب ۱۰۴۰ بانک‌های ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است.

هموطنان عزیز می توانند با شماره گیری کد #۱۰۴۰*۷۸۰* از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا