چهارمین همایش علمی بین‌المللی اربعین

همایش‌بین المللی اربعین

همایش بین المللی اربعین

هر تلاشی که با نیت خیر، آگاهی و برنامه‌ریزی صحیح انسان‌ها را به سوی چراغ هدایت و کشتی نجات حسین علیه‌السلام فراخواند، سرشار از برکت در دنیا و آخرت خواهد بود. از این ‌رو نزدیک به چهار سال است که در دانشگاه علامه طباطبایی با یاری و همراهی دیگر دانشگاه‌ها و نهاد‌های ملی و بین المللی از جمله عتبه مقدس حسینی و کمیته فرهنگی ستاد اربعین تلاش می‌کنیم جریان علمی را در دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود ملی و بین‌المللی به‌سوی این کشتی نجات تحت عنوان همایش بین المللی اربعین ایجاد کنیم.

البته فارغ از اعتقادات شیفتگان حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، ظهور پدیده‌ای به‌نام «پیاده‌روی اربعین» آن‌قدر اهمیت داشته است که سال‌ها پیش از ما اتاق‌های فکر دانشگاه‌هایی چون ام.آی.تی امریکا را به حرکت درآورده و اولین پژوهش‌های علمی در این دانشگاه انجام شده باشد.

 با وجود تمامی تلاش‌های علمی صورت‌گرفته در دنیا، هنوز قطره‌ای از این اقیانوس بی‌کران آن‌گونه که باید شناخته نشده است. شایسته است که فرهیختگان در سراسر دنیا نذر علمی خود را با پرداختن به این پدیدۀ بزرگ ادا نمایند. باشد که این کوشش با همراهی جناب‌عالی، ابناء بشر را زودتر به کشتی نجات سیدالشهداء علیه‌السلام برساند.

در همین رابطه بخوانید:

ارسال آثار

در آستانۀ برگزاری چهارمین همایش بین المللی اربعین که به‌‌شکل وبینار برگزار می‌شود، از جناب‌عالی دعوت می‌شود در این جریان علمی بین‌المللی که به‌ نام نامی سیدالشهدا علیه‌السلام رقم خورده است، نقش‌آفرینی کنید. با ارسال چکیده مقاله، ارائۀ نظرها و تجربه‌های ارزشمند خود بر غنای این حرکت بیفزایید.

سپاسگزاریم اگر با نیت رونق بخشیدن به این محفل علمی که با نام اباعبدالله علیه‌السلام همراه است، چکیدۀ مقالۀ خود را به ایمیل همایش به نشانی arbaeen4@atu.ac.ir ارسال کنید. همچنین جهت مشارکت و دریافت چکیده‌های بیشتر از فرهیختگان در سطح ملی، فراخوان و پوسترهای همایش را، به گروه ها و شبکه های اجتماعی ارسال فرمایید.

منبع: دبیرخانه دائمی همایش بین المللی اربعین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا