پیش‌بینی حضور ۱۰۰ هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین امسال

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد

به گزارش ایسنا، دکتر «فضل‌الله ایرجی کجوری» در نشست شورای مدیران فرهنگی اجتماعی منطقه ۵ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های خاصی که طی ۳ سال گذشته به صورت مشترک شروع کرده‌ایم مربوط به اربعین است چرا که این مراسم یک ظرفیت بسیار مهم و اثربخش است و مورد استقبال قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه بار اصلی این مراسم بر عهده دانشگاه است، افزود: از جمله کارهای جدیدی که امسال صورت گرفته شکل گرفتن ستادی در وزارت علوم برای برگزاری مراسمات اربعین است که دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزارتخانه مسئولیت این ستاد رابر عهده دارد.

 

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: از جمله دلایل شکل‌گیری این ستاد این است که همه دانشجویانی که در این مراسم حضور دارند تحت پوشش قرار گیرند و هم بین دستگاه‌های متولی این مراسم هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

ایرجی با اشاره به اینکه  نمایندگان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و فرهنگیان، جهاددانشگاهی، بنیاد شهید، بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عضو این ستاد هستند، گفت: امسال حضور ۱۰۰ هزار دانشجو در این راهپیمایی را هدف قرار داده‌ایم که چندین برابر سال گذشته است و این مسئولیت تمامی دستگاه‌های درگیر خصوصا دانشگاه ایلام را دو چندان می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقرر شده جشنواره و برنامه‌ای فرهنگی با موضوع پیاده روی اربعین در بخش‌های خاطره نویسی، سفرنامه، شعر، مستند و کارهای هنری برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند به شکل رقابتی تولیدات خود را به این جشنواره ارائه دهند، تصریح کرد: در ۱۰ منطقه شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تشکیل شده است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآور شد: هدف از تشکیل این شوراها را کاهش تمرکزگرایی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، هم‌افزایی فعالیت‌ها، انتقال تجربیات، تصمیم‌گیری در خصوص اجرای برنامه‌ها و تفویض برخی اختیارات وزارت علوم به این شوراها اعلام کرد.

ایرجی در پایان اضافه کرد: در بخش راهیان‌نور نیز با توجه به درگیر بودن این استان در جبهه و جنگ و دفاع مقدس و همچنین امکانات دانشگاه از جمله اردوگاه دانشجویی شهرستان مرزی مهران، نقش بسیار موثری در هم افزایی بازدید از مناطق جنگی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا