چهار بانده شدن محور ایلام-مهران نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و حداقل ۳ سال زمان است

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان ایلام:

نورالله دلخواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دستگاه اجرایی در سال گذشته با پیگیری های لازم توانست عملیات اجرایی چهارخطه مهران به مرز عراق ، پل زائر، میدان ورودی پایانه مرزی و تفکیک ترافیک، روشنایی بزرگراه مهران به مرز و احداث کنار گذر جنوب شرقی مهران و تعریض پلهای محور صالح آباد – مهران را به پایان برساند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این پروژه ها، راه و شهرسازی ایلام با توان نیروهای فنی و ماشین آلات خود تمامی مسیر حمیل به ایلام و ایلام به مهران را شانه سازی و ایمن سازی و ورودی شهر مهران را تعریض کرده است.

دلخواه تصریح کرد: هم اکنون نیز هر چند با کمبود منابع مالی مواجه هستیم اما لحظه ای نیروها و ماشین آلات دستگاه استراحت نداشته و مشغول ایمن سازی و بهسازی مسیرهای ورودی به استان ایلام و شهر مهران هستند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان ایلام، در خصوص چهار بانده شدن محور ایلام به مهران که در سالهای اخیر محور اصلی اربعین را تشکیل می دهد، گفت: در مجموع چهار بانده کردن محور ایلام به مهران نیاز به اختصاص اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال دارد و در صورتی که این اعتبار لازم نیز به موقع تخصیص یابد عملیات اجرایی این طرح با وجود شرایط توپوگرافی منطقه در خوشبینانه ترین حالت سه سال به طول می انجامد.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری دو قطعه از محور ایلام به مهران به طول ۶۰ کیلومتر برای چهارخطه شدن با اعتبار یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده که در صورت تامین اعتبار به موقع شاهد بهره برداری از این طرح تا دو سال آینده خواهیم بود.

 دلخواه، از آغاز عملیات اجرایی یکی از این دو قطعه یعنی چهار خطه صالح آباد به مهران با برآورد اولیه ۷۸۸ میلیارد ریال در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: قطعه دوم نیز در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته خواهد شد و در جنوب استان نیز چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک در قطعه ۱۲ کیلومتری با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال در حال اجرای مناقصه است.

 

گفتنی است استاندار ایلام سال گذشته اعلام کرده بود که جاده مهران تا ایلام، اربعین سال آینده(سال۹۵) چهاربانده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا