مستند | کمی‌ تربت برای قاره سبز

کمی‌ تربت برای قاره سبز روایتی از یک شاگرد پیتزا فروش مسلمان آلمانی است که به تنهایی حدود ۲۰۰ نفر را مسلمان کرده است

مستند کمی‌ تربت برای قاره سبز روایتی از یک شاگرد پیتزا فروش مسلمان آلمانی بوده که به تنهایی حدود ۲۰۰ نفر را مسلمان کرده است. این مستند ۷ قسمتی، سفر کاروانی از مسلمانان کشورهای مختلف اروپایی به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا در سال ۱۳۹۴ است.

 

این سفر توسط سازمان مردم نهاد انجمن اربعین حسینی اروپا که دفتر آن در هلند واقع شده، برنامه ریزی و تدارک یافته است.

در همین رابطه بخوانید:

 

کمی‌ تربت برای قاره سبز روایتی از یک شاگرد پیتزا فروش مسلمان آلمانی است. فردی که به تنهایی حدود ۲۰۰ نفر را مسلمان کرده است. این هیات تازه مسلمان شده سال بعد موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی می‌شوند.

تصویر برداری این مستند ( کمی‌ تربت برای قاره سبز ) به تهیه کنندگی مسعود حیدری در دو فاز ایران و عراق انجام شد. از آنجا که شخصیت‌های داستان به زبان‌های مختلف از جمله هلندی، آلمانی، بلژیکی، ترکی، عربی، انگلیسی و … گفتگو می‌کردند کار ترجمه و تدوین اثر به درازا کشید. مدت زمان ساخت آن تقریبا یک سال به طول انجامید.

پای صحبت سازنده مستند

مسعود حیدری، سازنده مستند کمی‌ تربت برای قاره سبز در این‌باره اظهار کرد: مستند کمی‌تربت برای قاره سبز، روایت یک هیئت از زائران امام حسین(ع) است که به دست این پیتزافروش، مسلمان شده‌اند. در نهایت هم موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی شدند.

وی ادامه داد: این هیئت پس از انجام مراسم اربعین راهی مشهد و به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند. شخصیت اصلی داستان که همان مظفر(شاگرد پیتزا فروش) باشد نتوانست از محل کار خود مرخصی بگیرد. به همین دلیل سفر مشهد را از دست داد. اما او سرانجام در ماه رمضان موفق به حضور در مشهد و حرم امام رضا(ع) شد. در این سفر با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم به نام سید عبدالله حسینی که یک شهید افغانستانی است آشنا شد و مهمان پدر شهید بود.

حیدری درباره مدت زمان ساخت مستند کمی‌ تربت برای قاره سبز گفت: تصویر برداری این مستند در دو فاز در ایران و عراق انجام شد. از آنجا که شخصیت‌های داستان به زبان‌های مختلف(هلندی، آلمانی، بلژیکی، ترکی، عربی، انگلیسی) گفتگو می‌کردند کار ترجمه و تدوین اثر به درازا کشید و تقریبا یک سال به طول انجامید.

قسمت یک از هفت

قسمت دو از هفت

قسمت سه از هفت

قسمت چهار از هفت

قسمت پنج از هفت

قسمت شش از هفت

قسمت هفت از هفت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا