گزارش خبرگزاری فرانسه از عزاداری زائران اربعین دریایی از «جمعیت»‌به سوی «حرم» در حرکت بود

در ابن گزارش آمده است: دریایی از جمعیت که لباس سیاه به تن داشتند و به سر و سینه می‌زدند به سمت حرم امام حسین(ع) در حرکت بودند.

اربعین ،‌یکی از بزرگترین تجمعات مذهبی جهان ،‌پایان چهل روز عزاداری برای این امام شیعیان را که سال ۶۸۰ میلادی به دست سپاهیان یزید در نبرد کربلا به شهادت رسید،‌ رقم می زند.

نویسنده این گزارش ادامه داد: برخی از شیعیان حتی از شهرهای بسیار دور مانند بصره (در ۵۰۰ کیلومتری در جنوب عراق)‌ آمده بودند.

به گفته علی عقیل طریحی، استاندار کربلا ،‌دست کم حدود ۲۰ میلیون زائر در طول ۴۰ روز اخیر این شهر مقدس را زیارت کرده اند، که به گفته وی رکوردی تاریخی به حساب می آید.

پنج میلیون خارجی و غالبا ایرانی، ‌در این مراسم شرکت کرده اند.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: مراسم اربعین بارها بر اثر حملات گروه های افراطی به خاک و خون کشیده شده است. یکی از این گروه های افراطی گروه داعش است که بخش های گسترده ای از خاک عراق را به تصرف خود در آورده و به جامعه شیعیان اعلام جنگ کرده است.

مقامات استان برای پیشگیری از حملات به این تجمع بزرگ ،‌۳۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی را در کربلا و اطراف این شهر واقع در ۸۰ کیلومتری جنوب بغداد ،‌بسیج کرده اند. استان کربلا با ۷۰۰ هزار جمعیت هم مرز استان انبار است.

استان الانبار پایگاه داعش است که نیروهای دولتی عراق برای بیرون راندن اعضای این گروه از این استان سنی نشین هم مرز با سوریه با دشواری مواجه هستند .

زائران درحالی که پرچم هایی به رنگ سیاه ،‌قرمز و سبز و نیز تصاویر امام حسین (ع) را در دست داشتند و شعارهای بیعت با امام را سر می دادند،‌ درحال حرکت بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا