۵ پارکینگ در محدود شهر مهران ویژه ایام اربعین احداث شود

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی:

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی کشور گفت: مسئولان و اعضای ستاد اربعین استان ایلام با کار کارشناسی در خصوص تعیین نقاط در نظر گرفته شده برای احداث پنج پارکینگ ظرف مدت هفته آینده نقاط مورد نظر را بررسی کنند.

 به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد جواد عطرچیان در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر و با رفع نواقص و مشکلات موجود سال گذشته با تمام امکانات به استقبال از زائران اربعین حسینی برویم.

وی بر شناسایی نقاط تعیین شده برای ایجاد و احداث پنج پارکینگ در محدود شهر مهران تاکید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای احداث و ایجاد پارکینگ‌ها در ورودی شهر مهران فراهم شود تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی کشور عنوان کرد: مسئولان و اعضای ستاد اربعین استان ایلام با کار کارشناسی در خصوص تعیین نقاط در نظر گرفته شده برای احداث پنج پارکینگ ظرف مدت هفته آینده نقاط مورد نظر را بررسی کنند و موارد را به مدیریت پایانه‌های کشور ارجاع دهند.

معاون استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: با مانع تراشی سعودی‌ها برای حضور حجاج ایرانی در آئین حج تمتع، برگزاری کنگره اربعین حسینی امسال با شکوه و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

حسین کلانتری افزود: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلای معلی پیام رسای انقلاب اسلامی را برای جهانیان بازگو می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با تاکید بر لزوم تلاش برای مهیاسازی امکان میزبانی مناسب میلیون‌ها زائر اربعین حسینی یادآوری کرد: پارسال اقدام‌های خوبی در حوزه‌های راه، آب، برق و روشنایی جاده، تأسیسات زیربنایی و افزایش امکانات پایانه مرزی مهران انجام شد اما باز هم اقدامات زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

وی با اشاره به نقش محوری مردم در خلق این حماسه بزرگ افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا امکان فعالیت مردم و بخش خصوصی در خدمات دهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بیش از پیش فراهم شود.

کلانتری با اشاره به لزوم تسریع در ساماندهی محل پارکینگ خودروها در این ایام تاکید کرد: برای انجام این مهم تمامی دستگاه‌های مرتبط تا اوایل تیرماه موظف هستند تا نظر شفاف و کتبی خود را به همراه ذکر دلایل ارائه کنند.

وی با اشاره به مشکلات سال گذشته در خصوص ایجاد پارکینگ‌ها در ورودی شهر مهران گفت: باید پارکینگ‌های بخش خصوصی شناسنامه‌دار شوند و در این خصوص با درخواست مجوز، رعایت موارد قانونی را رعایت کنند.

کلانتری با اشاره به مشکلات ترافیکی محور مهران – ایلام هنگام بازگشت زائران به کشور در مرز مهران افزود: اگر چه مشکل اصلی در این خصوص عرض کم جاده است اما می‌توان با حداقل امکانات تلاش کرد تا اتفاق‌های سال گذشته در این خصوص تکرار نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات اربعین سال گذشته را حضور اتباع بیگانه در مرز مهران بیان کرد و افزود: در این خصوص پیشنهاد می‌شود در صورت موافقت مسئولان کشوری و با توجه به ظرفیت مرز چیلات در دهلران تردد زائران اتباع بیگانه از این مرز صورت گیرد.

کلانتری اضافه کرد: به طور قطع با حداقل امکانات و با استفاده از وضع موجود می‌توان مشکلات اربعین سال گذشته را به حداقل رساند و این مهم همکاری همگان را می‌طلبد تا زائران امام حسین(ع) در کمال آرامش، امنیت و توام با رفاه از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق مشرف شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا