​دانشجویان جهت حضور در پیاده روی اربعین نیازی به وثیقۀ مالی ندارند/کارگروه «سفیران اربعین» راه اندازی می شود

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی خوزستان:

محمد شهباز معاون فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی خوزستان در گقتگو با خبرنگار گروه دانشجو «موج چهارم»، از راه اندازی ستاد اربعین بسیج دانشجویی خوزستان خبر داد.
 
وی با بیان اینکه این ستاد از اواخر خردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد افزود: طی سه ماه گذشته با برگزاری جلسات منظمی با سازمان بسیج دانشجویی کشور و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، در رابطه با موضوعاتی همچون خروج دانشجویان، راه اندازی موکب و تربیت سفیران اربعین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی خوزستان به خروج دانشجویان از کشور در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهمی که در این ستاد صورت گرفت، توافق با مسئولین ذیربط در سازمان نظام وظیفه جهت حذف وثیقه ی مالی دانشجویان جهت خروج از کشور است.
 
شهباز ادامه داد: طی توافق صورت گرفته دانشجویان مراکز آموزش عالی استان می توانند با ضمانت و تعهد کتبی از کشور خارج شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی خوزستان تصریح کرد: دانشجویان علاقه مند جهت حضور در حماسه ی اربعین حسینی می بایست با حضور در دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه ها نسبت به تکمیل فرم ضمانت و ثبت آن در دفاتر ثبت اسناد و تحویل دوباره ی آن به دفاتر بسیج دانشجویی اقدام کنند.

وی در نکته ای خطاب به دانشجویان و ضامنین آنان متذکر شد: فرد ضامن تا برگشت دانشجو به کشور ممنوع الخروج می باشد.

دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان در ادامه به راه اندازی موکب دانشجویی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همچون سنوات گذشته این موکب در مرز چزابه و جهت حال زائرین سید و سالار شهیدان و خدمت رسانی به آنان راه اندازی خواهد شد.

شهباز در خصوص برنامه ی این ستاد جهت کمک به راه اندازی موکب های دانشجویی در دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین بیان کرد: گروه های دانشجویی علاقه مند می توانند با حضور در دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه ها در خواست کتبی خود را ارائه دهند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی خوزستان در بخش پایانی سخنان خود به تشکیل کارگروه ویژه ای با عنوان “سفیران اربعین” اشاره و اظهار کرد: این کارگروه متشکل از دانشجویان علاقه مندی می باشد که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط کامل دارند.
 
وی با بیان اینکه دانشجویان علاقه مند جهت ثبت نام باید به دفاتر بسیج دانشجویی مراجعه کنند اظهار کرد: هدف از این کار ارتباط گیری با زائرین دیگر کشورها و پاسخگویی به شبهات و سوالات آنان در تمامی حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دینی و اعتقادی بویژه مسئله ی حج و مسائل امروز امت اسلامی می باشد که در همین رابطه دانشجویان قبل از اعزام در یک دوره ی کوتاه و فشرده در خصوص موضوعات مختلف آموزش تخصصی خواهند دید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا