اخبار روز شانزدهم؛ از قرائت زیارت اربعین با حضور رهبر انقلاب تا تور مجازی کربلا

مطابق اخبار روز شانزدهم؛ مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری با حضور رهبر انقلاب، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

فردا اربعین حسینی است. هرساله در چنین روزی عاشقان زیارت سیدالشهدا از هرکجای این کره خاکی خود را به سرزمین بهشت می‌رساندند. هم قدم با جابر و هم‌نوا با کاروان عاشوراییان اربعین حسینی را هر چه باشکوه تر عزاداری می‌کردند. اما امسال همه جا ماندند. همه قربانی ویروس منحوس کرونا شدند و تنها اشک و حسرت باقی مانده است. این روزها پویش‌های مختلفی در صدد اجرای برنامه‌های مختلف با هدف کمرنگ نشدن شور اربعین هستند. یکی از مهم ترین اخبار روز شانزدهم؛ تاکید دوباره بر قرائت سراسری زیارت اربعین است. این در حالی است که مراسم ویژه‌ای با حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.

در ادامه تیتر اخبار را می‌خوانید:

مراسم قرائت زیارت اربعین با حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود

همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری با حضور رهبر انقلاب، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

این مراسم مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بدون حضور جمعیت برگزار و از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۱۷ مهرماه بصورت زنده از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

بی واسطه با امام حسین(ع) حرف بزنید

اگرچه امسال شیوع بیماری همه گیر کرونا توفیق زیارت را از سیل علاقمندان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) سلب کرد اما به همت گروه‌های مردمی خادم زائران سامانه ارتباط تلفنی با حرم اباعبدالله الحسین(ع) راه اندازی شد.

اخبار روز شانزدهم؛ حکایت از این دارد گروه وصال الحسین (ع) با  هماهنگی با عتبه امام حسین(ع) سامانه ارتباط  تلفنی ۱۶۴۰ را راه اندازی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

بازی موبایلی «کودکان اربعین» به یاد « شهید حاج قاسم سلیمانی»

مسئول گروه تبلیغی موسسه دانش بنیان مهاد رسانه، از انتشار نسخه دوم نرم افزار و بازی موبایلی « کودکان اربعین»، با تغییرات زیاد و اضافه شدن بازی‌ها و امکانات جدید در کافه بازار خبر داد.

منبع: سایت الاربعین

در همین رابطه بخوانید:

راه اندازی سایت زیارت اربعین

در این سایت (http://haram360.ir)  شما میتوانید منطقه مرزی ایران، نجف اشرف، پیاده روی اربعین، کربلای معلی را به صوت ۳۶۰ درجه مشاهده نمایید.

این سامانه شامل : تور مجازی نجف، تور مجازی پیاده روی اربعین، تور مجازی کربلای معلی، زیارت مجازی حرم امام حسین (ع) می‌باشد.

منبع: سامانه حرم ۳۶۰

اختتامیه برنامه های قرآنی اربعین حسینی در کربلای ایران

مسئول شورای قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از اختتامیه برنامه‌های قرآنی اربعین حسینی همزمان با شام اربعین در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد.

این محفل از ساعت ۱۹ الی ۲۰، به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شبکه های مجازی: heyatonline.ir/heyat/40،  aparat.com/alarbaeen/live  ،  live.alarbaeen.ir   پخش خواهد شد.

منبع: سایت الاربعین

اعلام ویژه برنامه های رادیو تهران در اربعین حسینی

با تدارک ویژه برنامه های «با کاروان اربعین»، «منزل به منزل تا زیارت» و «کاروان عشق می رسد» رادیو تهران عزادار اربعین حسینی می‌شود.

ویژه برنامه «با کاروان اربعین» با پخش زنده زیارت اربعین، پخش اذان و نماز از حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰ روی آنتن می‌رود.

منبع: خبرگزاری مهر 

مراسم اربعین در جوار مرقد شهید سلیمانی

مطابق اخبار روز شانزدهم؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری مراسم اربعین در جوار مرقد سردار شهید سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر 

مستندی از زائران آمریکایی اربعین در شبکه الکوثر

مستند «صرخه الحریه» تولید شبکه الکوثر، به حضور سیاه پوستان آمریکا در راهپیمایی اربعین می پردازد. این مستند به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سید نعمت الله اسماعیلی است.

صرخه الحریه پنجشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن روز جمعه ساعت ۱۴ از شبکه الکوثر پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر 

ویژه‌برنامه‌های «لنز» ایرانسل برای اربعین

همزمان با ایام اربعین حسینی (ع)، ویژه‌برنامه‌هایی به این مناسبت، در دسترس مخاطبان تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل قرار گرفته است.

کاربران تلویزیون اینترنتی لنز می‌توانند با مراجعه به بخش سیمای اربعین در این اپلیکیشن، محتوای مرتبط با ایام عزاداری اربعین حسینی (ع) را مشاهده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا