اخبار روز پانزدهم؛ از هدیه قرآنی به امام حسین(ع) تا نمایشگاه مجازی اربعین

اخبار روز پانزدهم؛ حکایت از این دارد که همزمان با ایام اربعین حسینی، پویش تلاوت قرآن کریم هدیه به امام حسین(ع) برگزار می‌شود

عاشقان امام حسین(ع) و زائران هرساله اربعین این روزها در حسرت حضور در مسیر هرساله ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا هستند. کسانی که خود را قربانیان کرونا می‌دانند. همزمان با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی، وقایع و اخبار روز پیرامون شیوه برگزاری مراسم اربعین امسال، لغو راهپیمایی و سایر برنامه‌های جایگزین از سوی نهادهای مردمی و دولتی و … پررنگ‌تر می‌شود. اخبار روز پانزدهم؛ حکایت از این دارد همزمان با ایام اربعین حسینی، پویش تلاوت قرآن کریم هدیه به امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

در ادامه مهم‌ترین خبرها را می‌خوانید:

هدیه قرآنی به امام حسین(ع)

همزمان با ایام اربعین حسینی، پویش تلاوت قرآن کریم هدیه به امام حسین(ع) با عنوان «#هدیه_قرآنی_به_امام _حسین(ع)» به همت شورای قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و رادیو اربعین، در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با تلاوت هر یک از صفحات قرآن کریم و ارسال شماره صفحه به سامانه پیامکی ستاد اربعین به شماره: ۳۰۰۰۹۷۵۰۰۰۰۹۰ و یا رادیو اربعین به شماره پیامک: ۳۰۰۰۰۹۵۵ در این پویش مشارکت کنند.

منبع: کانال خبری الاربعین

موکب‌های امام رضا برپاشدند

درحالی که امسال خادمان زائران اربعین از سفر عشق و حضور در مسیر نجف به کربلا جا ماندند، اما خادمان امام رضا (ع) آرام ننشستند و با برپایی ۱۶ موکب به خدمت‌رسانی به اهالی ۴۰ روستای محروم مشغول هستند.

منبع: خبرگزاری فارس 

 

آغاز به کار «پویش مردمی موکب اشتغال محرومان»

با حضور رئیس کمیته امداد، پویش موکب اشتغال محرومان با هدف تجمیع امکانات و ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکل اشتغال محرومان راه‌اندازی شد.

پویش موکب اشتغال اربعین یک حرکت مردمی برای تجمیع ظرفیت‌های همگانی با هدف حل مشکل اشتغال محرومان است که در قالب پایگاه اینترنتی emookeb.ir فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

 

جزئیات برنامه‌های قرآنی ایام اربعین

۱۰ محفل ویژه در گرامی داشت سرداران مقاومت (شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس) در شهرهای تهران، قم و  مشهد در دهه دوم صفر برگزار شده است.

همچنین ۳۰ محفل قرآنی در ۳۰ استان که تاکنون حدود ۲۰ محفل قرآنی برگزار شده همچنان با قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع: کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین

 

در همین رابطه بخوانید:

روایت تصویری حمید وکیلی از اربعین

در اخبار روز پانزدهم؛ چند خبر در حوزه عکاسی منتشر شد.

خانه عکاسان ایران روایت تصویری حمید وکیلی از پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی را برگزار می‌کند.

این نمایشگاه با عنوان عطش وصل از چهار‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱ آغاز و تا ۱۹ مهر لغایت ۷ آبان ۱۳۹۹ (بجز پنجشنبه ها و جمعه ها) –ساعت ۹ الی ۱۸ ادامه دارد.

منبع: کانال خبری خانه عکاسان ایران

 

افتتاح نمایشگاه عکس سوگواره حسینی در حرم رضوی

نمایشگاه عکس آثار برگزیده سوگواره حسینی تحت عنوان مهر محرم در نگارخانه رضوی واقع در حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری مهر

«تشنه دیدار» ادای دین به حضرت عباس (ع)

نمایش «تشنه دیدار» از چهارشنبه ۱۶ مهر به مدت سه شب به صورت آنلاین اجراخوانی می‌شود.

این نمایش به مدت سه شب از چهارشنبه ۱۶ مهر ساعت ۱۸ در سایت نمایش نت اجراخوانی می‌شود. این اجراخوانی ادای دینی به ساحت مقدس امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است و عواید فروش آن صرف امور خیریه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

 

«قرار عاشقی» میثم مطیعی در شبکه قرآن

اما در اخبار روز پانزدهم؛ از قرار عاشقی بدانید.

جلسه عزاداری هیأت میثاق با شهدا به مناسبت اربعین حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام کاشانی و مرثیه‌خوانی ‌میثم ‌مطیعی به مدت ۳ شب در شبکه قرآن و دو صفحه ایسنتاگرامی پخش زنده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

روایت داستان‌های محرم برای بچه‌ها

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دومین ویژه‌برنامه «خیمه قصه‌ها، ده شب ده قصه» راوی داستان‌های محرم می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ همزمان با شب اربعین حسینی به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۰ از صفحه انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نشانی @ghesegoei دنبال کنند.

منبع: ایسنا

 

فصل نامه جاذبه حسینی

فصل نامه جاذبه حسینی به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین منتشر شد.

این فصل نامه که با رویکرد تخصصی در حوزه اربعین حسینی، در ۳۸ صفحه  طراحی و منتشر شده است.

شامل بخش‌های متفاوتی از جمله اربعیـن در کلام ولایت بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطـه با ایام اربعین حســینی، بیانات آیت الله جوادی آملی به مناسبت اربعین حسینی، دلایل و شواهد تاریخی بر حضور اهل بیت امام حسین(ع) در اربعین سال ۶۱ هجری در کربلا است.

منبع: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین 

 

کاروان ماشینی شیعیان اروپا برای بزرگداشت اربعین

جمعی از شیعیان اروپا به منظور معرفی امام حسین(ع) و شناساندن راهپیمایی عظیم اربعین کاروان به راه انداختند.

این کاروان حرکت خود را از هلند آغاز کرده و با عبور از بلژیک به فرانسه رسیده است.

 

تدارک ویژه برای «آوای اربعین»

اخبار روز پانزدهم؛ یک تدارک ویژه را در خود جای داده است.

مدیر شبکه‌های رادیویی پیام و آوا از تولید ویژه‌برنامه‌های «پیام اربعین» و «آوای اربعین» برای بهره‌مندی عزاداران حسینی(ع) در ایام اربعین خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

قرائت زیارت اربعین در زندان های سراسر کشور

تفاهم نامه همکاری میان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور و دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندن های کشور، به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، در روز اربعین حسینی، مراسم قرائت زیارت اربعین، پرده خوانی، روایت گری، مسابقه کتابخوانی  و.. ویژه زندانیان در زندان های سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین 

 

زائر امام حسین(ع) شوید

خادمان امام حسین(ع) با توجه به شرایط کرونا و پذیرش محدود زائر در اربعین امسال، ثبت‌نام زیارت نیابتی سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین را آغاز کردند.
علاوه بر این، ستاد بازسازی عتبات نیز با راه‌اندازی طرحی اقدام به زیارت نیابتی امام حسین(ع) در ایام اربعین کرده‌ است. در این طرح ایرانیان حاضر در کربلا به نیابت از عاشقان حسینی در این ایام در کنار زیارت نیابتی، روضه و نماز زیارتی نیز انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس 

خبر اعزام افرادی خاص به عراق برای اربعین صحت ندارد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به خبر احتمال اعزام برخی افراد به عراق برای زیارت اربعین، تاکید کرد که من پیگیر این امر بوده ام. این خبر اصلا صحت ندارد.

 

اجازه نمی‌دهیم کسی به مرزهای ایران ورود کند

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان در تلاش هستند که شیوه نامه‌های بهداشتی کاملاً رعایت شود. به همین منظور، برای جلوگیری از بیماری احتمالی اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ایران ورود کند.

وی تاکید کرد: با مرزبانان کشور عراق گفت و گوی دیپلماسی انجام شده است. این کشور هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائر اربعین ندارد. مرزها کاملاً بسته هستند و هیچ ترددی در آن صورت نمی‌گیرد.

منبع: کانال خبری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا