اخبار روز چهاردهم؛ از تغییر ساعت قرائت زیارت اربعین تا روضه‌خوانی در حرم رضوی

اخبار روز چهاردهم؛ اخبار روز چهاردهم؛ حکایت از تغییر ساعت قرائت سراسری زیارت اربعین در کشور دارد

سه روز دیگر اربعین است. حال و هوای عاشقان سیدالشهدا و زائرانی که هر سال به عشق زیارت دل به جاده پر از عشق نجف به کربلا می‌گذاشتند، دیدنی است. تنها تسکین دل دردمند جاماندگانی که امسال قربانی ویروس منحوس کرونا هستند، مشارکت در پویش‌های مختلف اربعینی است. اخبار روز چهاردهم؛ مهرماه ۹۹، حکایت از تغییر ساعت قرائت سراسری زیارت اربعین در کشور دارد. همچنین خبرهای خوبی از برگزاری مراسم‌های حرم رضوی منتشر شده است.

اهم اخبار روز چهاردهم؛ را در ادامه می‌خوانید:

۱۰ صبح پنجشنبه؛ قرائت زیارت اربعین

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: همزمان راس ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه مراسم قرائت زیارت اربعین در منازل به صورت خانوادگی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش از این، اعلام شده بود برنامه ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد. به دلیل ممنوعیت‌های اخیر، برنامه‌هایی از قبل پیش بینی شده بود که منتفی شد.

منبع: خبرگزاری فارس 

نام خود را در فهرست «عشاق الحسین» ثبت کنید

امسال ویروس کرونا مرزهای منتهی به جاده بهشتی مشایه را به رویمان بست و ما ماندیم جامانده و وامانده و درمانده…. اما با امضا کردن این پویش، نام خود را در فهرست «عشاق الحسین» به یادگار ثبت می‌کنیم.

فهرستی که با عنایت و امضای خود ارباب(ع)، ان‌شاءالله سال آینده نامش تغییر خواهد کرد به «زوارالحسین».

اسامی ثبت‌شده، به مسئولین عتبه حسینی تقدیم خواهد شد تا در حرم اباعبدالله(ع) ثبت شود.

برای ثبت نام به سایت http://jamandeha.ir/ مراجعه کنید.

منبع: کانال خبری مهر

اجتماع ۱۰۰ هزار نفری خادمیاران در شب شهادت امام رضا (ع)

دبیر ستاد امور استان‌های آستان قدس از اجتماع ۱۰۰ هزار نفری خادمیاران در شب شهادت امام رضا(ع) همزمان با مراسم خطبه خوانی در سراسر کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر 

روضه‌خوانی در اماکن روباز حرم رضوی انجام می شود

حجت الاسلام محمد مهدوی مهر با بیان اینکه در اماکن روباز حرم رضوی روضه خوانی انجام می‌شود، گفت: در صحن جامع نیز برنامه هایی برای دسته جات، ناشنوایان، روشندلان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس تاکید کرد: همچنین پلاک هشت، روضه‌خوانی مقابل منزل شهدا، اجرای برنامه‌های سیار با عنوان آوای رضوان، نمایش خیابانی با عنوان سوگواره خورشید و.. از دیگر برنامه‌های این ایام است.

منبع: خبرگزاری مهر

رونمایی از بسته فیلم‌های اربعینی سازمان اوج

در اخبار روز چهاردهم؛ خبری هم در مورد سازمان اوج روی خروجی‌ها قرار گرفت. سازمان هنری رسانه‌ای اوج از جدیدترین بسته فیلم‌های موضوعی خود با محوریت مراسم معنوی پیاده روی اربعین رونمایی کرد.

این ششمین بسته آثار موضوعی سازمان اوج است.
۶ فیلم مستند «میهمان»، «پیشکش ایرانی»، «لیوان بین‌الرحمین»، «روز چهلم»، «از کاراکاس تا کربلا» و «نعره حیدری» نام دارد.

خاطرات پیاده‌روی اربعین مرور می‌شود

در همین رابطه بخوانید:

رادیو «فرهنگ» از امروز مستند «راه کربلا» را به‌عنوان ویژه‌برنامه‌ای برای ایام اربعین روی آنتن می‌برد؛ مستندی برای مرور خاطرات پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته.

«راه کربلا» از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در چهار نوبت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

 

«مرثیه ناتمام» منتشر شد/ شنیدن آوازهایی برای اربعین

آلبوم «مرثیه ناتمام» شامل آوازهایی برای اربعین، توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

پروازهای ایرلاین عراقی تا اطلاع ثانوی لغو شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از قطع پروازهای ایرلاین العراقیه از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد که پروازهای این ایرلاین به دلیل تخلف از مقررات لغو شده است.

منبع: خبرگزاری مهر 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا