اربعین، ظرفیتی برای زمینه‌سازی ظهور

حجت‌الاسلام ملک‌محمدی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

به اعتقاد مدیرکل آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اربعین حسینی ظرفیتی برای زمینه‌سازی ظهور و دریافت آموزه‌های دینی است.

حجت الاسلام ملک محمدی، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: اربعین به ما می‌آموزد باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

وی افزود: اربعین حسینی از یک جهت انسان را یاد مصائب بعد از عاشورا و اسرای کربلا و نیز فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی و ارزش والای جهاد در راه خدا می‌اندازد.

حجت الاسلام ملک محمدی به نقش جریان پیاده‌روی اربعین حسینی در بیداری ملت‌ها اشاره کرد.

وی گفت: حرکت اربعینی ذهن‌ها را روشن، فکرها را پویا، قلب‌ها را جلا، دل‌ها را صفا و در نهایت همه جامعه بشری را برای ظهور بقیهالله آماده می‌کند. از سوی دیگر نقطه اوج قیام امام زمان(عج) در همان حوالی جغرافیایی یعنی شهر کوفه قرار دارد. از این رو نمی‌توان پیوند حسینت با مهدویت را نادیده گرفت. باید گفت اربعین حسینی قطعاً زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

ملک‌محمدی زیارت اربعین امام حسین(ع) را ظرفیتی مناسب برای دریافت آموزه‌های دینی معرفی کرد.

در همین رابطه بخوانید:

آن‌چه باعث تداوم قیام امام حسین(ع) شد …

وی افزود: آنچه باعث تداوم قیام امام حسین(ع) شد، وجود اخلاص و صفاتت پسندیده در امام حسین(ع) و یاران با وفایشان شد. از این رو در زیارت اربعین می‌خوانیم «و بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ. خدایا ایشان در راه تو بذل جان کردند تا بندگانت را از جهالت بیدار کنند.»

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم از یک میلیاردم سرمایه‌گذاری امام حسین (ع) درکربلا استفاده نکردیم، گفت: میلیاردها برابر ارزش افزوده این سرمایه‌گذاری اباعبدالله(ع) در عصر ظهور بقیهالله بهره‌برداری خواهد شد. اربعین حسینی ظرفیتی برای زمینه‌سازی ظهور است.

میلیاردها برابر ارزش افزوده این سرمایه‌گذاری اباعبدالله(ع) در عصر ظهور بقیهالله بهره‌برداری خواهد شد

 

ملک‌محمدی  بیان کرد: اگر تمام رسانه‌های جهان بخواهند حقیقت اربعین را به تصویر بکشند، توانایی آن را ندارند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطر نشان کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین شاهدیم مردم از سراسر دنیا مسیر محدودی را با شور و شوق طی می‌کنند. همگی دارای یک هدف و مقصد واحد هستند. حقیقتاً واقعیت این امر قابل وصف نیست. بنابراین باید خدا را شکر کنیم که عاشق امام حسین(ع) و اربعین هستیم. ان شالله امیدواریم به زودی شاهد ظهور منتقم خون شهدای کربلا حضرت بقیه الله باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا