ثبت ایده‌های اربعین

معرفی روشنا

دومین رویداد شناسایی ایده‌های اربعینی

روشنا، جایی برای تولید و پرورش ایده‌های خلاقانه اربعینی و حمایت از اون‌هاست.

هرکسی عشق و ارادتش را یک جور به امام حسین(علیه السلام) نشان می‌دهد. شما می‌توانید با ایده‌هایتان این کار را بکنید.

در همین رابطه بخوانید:

ممکن است سوال پیش بیاید که در شرایط کرونا، اصلا پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود یا نه؟ باید بدانیم که نبودن مناسک حضوری اربعین، به معنی نبودن تفکر اربعین نیست. ممکن است مناسک حضوری نباشد و ما نتوانیم شرکت کنیم؛ ولی می‌توانیم با ایده‌هامان اثر اربعین را دوچندان کنیم.

از همین الان می‌توانیم قدم برداشتن در مسیر اربعین را شروع کنیم. هر ایده‌ای دارید با ما در میان بگذارید.

رویداد روشنا چهار محور دارد:

  • اربعین نورانی

اربعین نورانی به دنبال رشد زائران نسبت به شأن آسمانی و نورانی پدیده اربعین است. به ما بگویید با چه ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های مناسبی می‌توان، ادراک و احساس صحیح‌تر و زیباتری از نورانی بودن و آسمانی بودن اربعین، برای حرکت به سوی امام عالم علیه السلام را، به تمام جامعه اربعینی به ویژه مسافران این سفر معنوی انتقال داد؟

  • اربعین الهام‌بخش

بخش اربعین الهام بخش به دنبال ایده‌هایی برای رشد حکمرانی منبعث از تجارب الهام‌بخش است. ما به دنبال ایده‌هایی که مشخص کند از کدام ظرفیت‌های اربعین و با چه فناوری‌هایی می‌توان برای ارتقاء الگوی حکمرانی و اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ایران و بقیه کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی استفاده کرد؟

  • اربعین شیرین

اربعین شیرین به دنبال احساس شیرینی و رشد معنوی و همراهی بیشتر زائران با نور امام است. بدون اینکه در مشکلات سفر و یا تجملات اضافی گرفتار شوند. برای آن‌که شیرینی این سفر برای سربازی در حریم امام بیشتر شود، چه مسئله‌ها و مشکلات فنی، ارتباطی، فرهنگی و اجتماعی و با چه ایده‌های نوآورانه‌ای باید حل شود؟

  • بازگشت به اربعین

اگر در برپایی اربعین با بحران­‌هایی نظیر کرونا، گرما و بیماری‌های عفونی، بحران‌­های سیاسی و اجتماعی عراق مواجه شویم، با چه ایده‌­های نوآورانه‌ای می­‌توانیم از فضای نورانی اربعین بیشترین بهره را ببریم؟ با چه اید‌ه‌­هایی می‌توانیم از ظرفیت‌­های اربعین برای بحران‌­های ملی خودمان نظیر کرونا استفاده بیشتری بگیریم؟

برای توضیحات بیشتر و ثبت ایده، می‌توانید وارد سایت روشنا شوید.

 

ایده‌های اربعینی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا