تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت شکر گزاری نعمت بزرگ پیاده‌روی اربعین

راه‌های شکرگزاری پیاده روی اربعین برای زائران و مسئولین

ضرورت حفظ روحیات و حالات مسیر پیاده روی اربعین

رهبر معظم انقلاب:

راه‌پیمایی عظیم و باشکوه[اربعین] که حقیقتاً یک پدیده‌ی عظیم تاریخی است… این یک حادثه‌ی الهی است. این یک پدیده‌ی الهی است. این نشان‌دهنده‌ی این است که این راه، راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا؛ اَللٰهُمَّ ارزُقنی حُبَّکَ وَ حُبَّ مَن یُحِبُّکَ وَ حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یوصِلُنی اِلیٰ قُربِک؛(بحارالانوار، ج ۹۱، ص ۱۴۹) این حبّ و این عشق، عشق همراه با بصیرت است؛ میداند، میفهمد و این جاذبه او را میکِشد، این مغناطیس او را میکِشد. خب، بنابراین کار، کار بزرگی است؛ پدیده، پدیده‌ی عظیمی است.

من اوّلاً به کسانی که موفّق شدند و رفتند، خوشامد عرض میکنم و قبول الهی را برای کارشان درخواست میکنم و غبطه‌ی خودم را نسبت به کار آنها -که ما محروم بودیم، آنها موفّق شدند- عرض میکنم.
از مردم عراق که پذیرایی کردند، محبّت کردند، این جمعیّت عظیم را توانستند ظرف چند روز اداره کنند، تشکّر میکنم. حادثه، حادثه‌ی فوق‌العاده مهمّی است.

باید شکر کرد

خب، حالا نتیجه چیست؟

میخواهم این را عرض بکنم که در این‌جور حوادث که شما دست قدرت الهی را پشت سرش بوضوح می‌بینید و برکاتش را مشاهده میکنید، باید شکر کرد. اگر شکر کردیم می⁦ماند، اگر شکر نکردیم گرفته می⁧شود. اگر ملّت ایران شکر انقلاب را نکرده بود، انقلاب میرفت.

شکرگزاری فقط به این نیست که آدم بگوید «الهی شکر» یا سجده‌ی شکر بکند، شکرگزاری به این است که انسان به لوازم این نعمت عمل کند؛ این حادثه‌ی راه‌پیمایی را شکر کنید. شکرش ازجمله به این است که:

در همین رابطه بخوانید:

آن روحیّات را، آن حالات را -که در این دو سه روزی که مشغول راه‌پیمایی بودید، آنجا مشاهده کردید یا احساس کردید- در خودتان نگه دارید
آن برادری را،
آن مهربانی را،
آن توجّه به ولایت را،
آن آماده شدن بدن برای تَعَب کشیدن را، آن ترجیح دادن زحمت کشیدن و عرق ریختن و راه رفتن بر راحتی و تنبلی را. در همه‌ی‌ امور زندگی باید این را دنبال کرد؛ این میشود شکر.

زیارت اربعین را آسان کنیم

از جمله‌ی شاخه‌های شکر، یکی این است که این کار را برای کسانی که عاشق این کارند، آسان کنیم که مسئولیّت این به عهده‌ی مسئولان بخش‌های مختلف کشور است.
گاهی حوادثی پیش می‌آید؛ نگذارند این حوادث [تکرار شود]، پیشگیری کنند؛ این هم جزو شکر است.

به‌هرحال این نعمت را قدر بدانیم. نعمت بزرگی است. و این ان‌شاءﷲ یک نعمت پایدار خواهد بود و برای ملّت ایران و ملّت عراق، مایه‌ی عزّت و سربلندی و افتخار خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
@ArbaeenIR

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا