ضرورت پیاده‌روی اربعین برای حفظ تشیع

آیت الله احمد عابدی در ضرورت پیاده‌روی اربعین برای حفظ تشیع سخنانی را بیان کرده است.

آیت‌الله احمد عابدی استاد برجسته حوزه علمیه قم است.  وی در ضرورت پیاده‌روی اربعین برای حفظ تشیع سخنانی را بیان کرده است.

نقل قول یک شیعه آمریکایی در مورد ضرورت حضور پسرش در پیاده روی اربعین این ضرورت را روشن می‌کند.

اربعین هویت شیعه

در همین رابطه بخوانید:

در ادامه این نقل قول را بخوانید:

درست است که در عالم اسلام شیعه یک مذهب و فرقه حساب می‌شود اما مردم دنیا نمی‎‌دانند که کدام اسلام واقعی است و کدام جعلی است. غربی‌ها و شرقی‌ها می‌گویند که مسلمانان اکثریت اهل تسنّن‌اند و اقیلت شیعه‌اند. یک آقایی در آمریکا که خیلی هم متدیّن نیست کتابی نوشته است و در آن کتاب می‌گوید:

من پسر خود را مجبور کرده‌ام پیاده‌روی در اربعین را حتما برود و هدفم این بود که پسرم بفهمد که ما شیعه هم کم نیستیم و جمعیت زیادی هستیم. شیعه‌ای که در آمریکاست فقط سه چهار نفر شیعه اطراف خودش می‌بیند و بقیه مسیحی یا یهودی هستند، اما وقتی ببیند بزرگترین راهپیمایی در تمامی ادیان مال شیعه است آن هم در اربعین، این خودش خیلی قوت قلب برای مسلمانان است و اعتماد به نفس می‌آورد برای شیعیان و شیعیان احساس هویت می‌کنند با این زیارت اربعین.

فلذا اگر هیچ دلیل شرعی هم نداشتیم، به لحاظ اجتماعی بسیار پسندیده و خوبی است و ترغیب به این کار هم خوب است که انجام بشود.

حرم مطهر حضرت معصومه – ۹۸/۸/۱۹

اربعین برای حفظ تشیع

آیت الله احمد عابدی معتقد است: پیاده‌روی اربعین شعار شیعه است. همچنین برای حفظ تشیع بسیار لازم و ضروری است، چنانچه در بخشی دیگر از بیانات خود در ضرورت پیاده‌روی اربعین برای حفظ تشیع تاکید دارد:

حج واجب است، اما اگر خطر جانی داشت حرام می‌باشد، اما زیارت  مستحب است، اگر خطر جانی داشته باشد باز هم مستحب است و نباید ترک شود؛ چون حفظ و قوام دین و مذهب به همین عزای امام حسین و زیارت سیدالشهدا(علیه‌السلام) است.

درس خارج از فقه – حرم مطهر – ۹۶/۸/۱۰
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا