روحانی اهل سنت در پیاده روی اربعین: خاک کربلا را سرمه چشم می کنیم!

گفتگو با روحانی اهل سنت استان گلستان در پیاده روی اربعین:

به گزارش روضه نیوز ؛آخوند عبدالرحیم نیازی ساعی، یکی از روحانیون اهل سنت استان گلستان است که در قالب کاروان «امت محمد» در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کرده است. ایشان می گوید زیارت امام حسین «ع» آرزوی دیرینه اش بوده که حالا به آن رسیده است. متن زیر حاصل گفتگوی ما با ایشان است:

دلیل حضور شما در کاروان پیاده روی اربعین چه بود؟
 
ما عده ای از اهالی منطقه گنبدکاووس، کلاله و بندر ترکمن هستیم که در راهپیمایی اربعین شرکت کردیم. وقتی که شنیدیم ازطرف موسسه بیداری اسلامی و اتحادیه امت واحده چنین سفری درحال انجام است علاقه مند شدیم تا شرکت کنیم. بدین ترتیب آرزوی دیرینه ما اجابت شد و توانستیم دراین مراسم حضور یابیم.

 نحوه برخورد مردم در موکب ها و در طول مسیر چگونه بود؟
 
ما را به خانه های شان دعوت می کردند. اصلا احساس دلتنگی نداشتیم. پیر و جوان، کوچک و بزرگ محبت می کردند. بین انسان ها محبت زیادی احساس می کردیم. 
حضرت امام خمینی می فرمودند: به طور مثال اگر هرکدام از مسلمانان یک سطل آب در دست بگیرد و روی اسرائیل بریزد این رژیم منحوس غرق خواهد شد. و این فرق ندارد که ما سنی باشیم یا شیعه. ما این را خیلی محسوس در راهپیمایی اربعین درک کردیم. امت اسلامی وقتی متحد و یکپارچه شوند، این اتفاق خواهد افتاد و این حرکت را ما در اجتماع میلیونی اربعین امسال یافتیم.

جایگاه زیارت و توسل به اهل بیت «ع» در مذهب شما چگونه است؟
 ما گروه های طریقت داریم. به مباحث عرفانی علاقه مند هستیم. به توسل اعتقاد داریم. خاک منطقه کربلا را سرمه چشمان مان می کنیم. حتی به من سفارش شده بود که آب و خاک کربلا و نجف را برای شفای امراض و رفع گرفتاری ها و مشکلات بیاورم. چراکه این بزرگواران وسیله اند و خداوند در آیات نورانی قرآن می فرماید « وابتغوا الیه الوسیله.» اهل بیت علیه السلام در درگاه خداوند واسطه فیض هستند.

به نظر شما وظیفه ما به عنوان یک در وضعیت کنونی جهان اسلام چیست؟
 ما باید محبت خود را در عمل ثابت کنیم.کسی که اهل بیت را دوست داشته باشد در رفتارش نیز جلوه می کند. تا در روز قیامت این بزرگواران شافع ما باشند. و به همه  مسلمانان جهان توصیه می کنم تا در این سفر معنوی شرکت کنند و از نزدیک شاهد اجتماع عظیم و عطوفت قلوب باشند تا به دشمنان اسلام نشان دهیم که هیچ غلطی نخواهند کرد.
سپاسگذار از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
 من هم تشکر از شما دارم. ان شاءالله شاهد آن باشیم که درسال آینده شاهد شکوه بیشتری در مراسم اربعین باشیم. ازموسسه بیداری اسلامی وامت واحده هم به خاطر تمام زحمات فراوان تشکرمی کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا