زوّار اربعین حسینی، مبلّغان دین الهی

افرادی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند دین الهی را در پرتو وجود ابی‌عبدالله تبلیغ می‌کنند

زوّار اربعین حسینی، مبلّغان دین الهی هستند. این خلاصه‌ای از یادداشت حجت الاسلام حسین انصاریان مفسر و مترجم قرآن کریم است. به اعتقاد وی افرادی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند، دین الهی را در پرتو وجود ابی‌عبدالله تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» درباره حرکت عظیم مردم در زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) در روز اربعین می‌نویسد: حقیقتاً افرادی که به این‌ شکل به پیاده‌روی اربعین می‌روند و آنان که به این گروه‌ها خدمت می‌کنند، دین الهی را در پرتو وجود ابی‌عبدالله تبلیغ می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید:

امام حسین(ع)، عظیم‌العظمای عالم

نوشته‌ای را درباره حضرت سیدالشهداء از فیلسوف، حکیم و عارف بزرگی خواندم که در این نوشته از آن حضرت به «عظیم‌العظما» تعبیر کرده بود. بدین‌ معنا که وجود مبارک حضرت سیدالشهداء در شأنیت و هویت خودش از هرچه انسان و شخصیت بزرگ در این عالم است، بزرگ‌تر و والاتر هست. از زیارت وارث نیز همین معنا استفاده می‌شود. می‌توان تمام ارزش‌های حضرت آدم(ع) و انبیای اولواالعزم را در وجود مبارک امام حسین(ع) مشاهده کرد. همانا ایشان بنده‌ای خاص در درگاه الهی است. نه‌‌تنها جایگاه ویژه‌ای در این عالم دارد، بلکه در عالمِ بعد نیز از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

به‌‌راستی که این شور و حال زیارت در این روز و جمعیت گسترده‌ مردم به‌خواست و هدایت پروردگار متعال صورت گرفته است. چنین گردهمایی در تاریخ بشر و به‌روی کره زمین بی‌سابقه است. اجتماعی خاص و منحصر به‌ فرد با هدفی معنوی و الهی که نظیری را برای آن در هیچ نقطه‌ای از دنیا نمی‌توان یافت.

زوّار اربعین حسینی، مبلّغان دین الهی

این جمعیت میلیونی هرساله از سراسر جهان در کربلا گردهم آمده و مردمان این سرزمین چه مهمان‌‌نوازانی هستند. چه‌زیبا از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند. به‌گونه‌ای که هیچ زائری بدون پذیرایی نخواهد ماند. در این‌ خصوص نگرانی ندارد. بسیاری از ساکنان این سرزمین مقدس، خودشان تمکّن مالی چندانی ندارند و در زندگی خویش با مشکلاتی مواجه هستند. اما اینها در طول سال، مقداری از پولشان را برای زائران اربعین ذخیره کرده و در این روزها از مهمانان ویژه ابی‌عبدالله پذیرایی می‌کنند.

حقیقتاً افرادی که به این‌ شکل به پیاده‌روی اربعین می‌روند و آنان که به این گروه‌ها خدمت می‌کنند، دین الهی را در پرتو وجود ابی‌عبدالله تبلیغ می‌کنند. شور و اشتیاق مردم در زیارت اربعین به‌‌ جایی رسیده که چند سالی است ادیان گوناگونی مانند مسیحیان، زرتشتیان و حتی گروهی از اهل‌تسنن نیز بدان جذب شده‌اند. هرساله خود را در روز اربعین حسینی به کربلا می‌رسانند. یقیناً اینها از ثواب زیارت امام حسین(ع) بی‌بهره نخواهند بود. چه‌‌بسا همین آمدن‌ها موجب آشنایی با دین حقیقی خدا باشد. امید است که روزی در پرتو حضورشان در اربعین حسینی در زمره پیروان مکتب اهل‌بیت (علیهم السلام) قرار گیرند.

متن کامل این یادداشت را بخوانید:

زوّار اربعین حسینی، مبلّغان دین الهی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا