چراغ هدایت، پاسخ به پرسش‌های اربعین

چراغ هدایت، پاسخ به بیست پرسش و شبهه درباره پیاده‌روی اربعین است.

چراغ هدایت، پاسخ به بیست پرسش و شبهه درباره پیاده‌روی اربعین است.

این کتاب به کوشش «رحمت‌الله ضیائی» و «مجتبی باقری» از فضلای حوزوی تالیف شده است. این دو نویسنده با استناد به منابع مختلف، به ۲۲ پرسش درباره اربعین حسینی پاسخ داده‌اند. 

در همین رابطه بخوانید:

در مقدمه این اثر درباره اهمیت اربعین آمده است: 

جایگاه اربعین امام حسین(علیه السلام) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی ‌وفاداران به آن حضرت شناخته شده بوده است‌. اهمیت اربعین حسینی به خاطر آن است که در این روز، یاد شهادت امام حسین(علیه السلام) زنده شد. پرچم پیام شهادت کربلا در این روز برافراشته گردید.

چراغ هدایت و پاسخ به شبهات دشمنان 

از سوی دیگر، دشمن نیز در طول تاریخ برای خنثی سازی این مراسم عظبم، برنامه‌های مختلفی مانند تخریب، تهدید و تحریف و … را در دستور کار خود قرار داده است. به‌ خصوص در سال‌های اخیر برای رسیدن به اهداف شوم خود به حربه‌ای خطرناک‌تر روی آوردند. این رویکرد ایجاد شبهه و تردید در اذهان و قلوب پاک درباره مراسم باشکوه اربعین حسینی است.

از‌ این‌ رو وظیفه همه فرهیختگان و اندیشوران جهان تشیع است که با تمام توان به مقابله علمی با این حربه خطرناک برخیزند. آن‌ها وظیفه دارند با پاسخ‌های متقن و محکم به سؤالات و شبهات در مورد این حماسه و حادثه بی‌نظیر، راه هر گونه تردیدافکنی را سد کنند.

چراغ هدایت، به همت گروه کلام و معارف پژوهشکده حج و زیارت جمع آوری شده است. این گروه وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت است. همچنین توسط «مؤسسه فرهنگی هنری مشعر» در ۱۰۰ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا