یادآوری توصیه‌ی رهبر معظم انقلاب به ستادکرونا

مطالبه‌ی مردم از ستاد کرونا درباره‌ پیاده‌روی اربعین

با استناد به نکته‌ی ارزشمند رهبری در جلسه با ستاد ملی مبارزه با کرونا، مطالبه مردم از ستاد مبارزه با کرونا را متذکر می‌شویم.

نکته مهم درباره اهمیت و ضرورت برگزاری مراسم عبادی

رهبر معظم انقلاب در جلسه با ستاد ملی مبارزه با کرونا نکته مهمی درباره اهمیت و ضرورت برگزاری مراسم عبادی مطرح کردند و فرمودند:

«در مورد مساجد و مراکز دعا و مانند این‌ها؛ من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم. لکن می‌خواهم این را بگویم که مسئله‌ی دعا و عبادت، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است. این با نیازهای مادّی از یک نظر تفاوتی ندارد. از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّی مردم است. مردم احتیاج دارند به اینکه بخصوص در مسائل مهم، در قضایا یا حوادث مهم بتوانند این توسّل و این توجّه و این ارتباط با خدا و خواستن از خدا را داشته باشند. یک فکری برای این بشود.

این مراسم‌ها جز نیازهای حتمی و اساسی مردم است.  حتی ذکر کردن از یک نظر با نیازهای مادی تفاوتی ندارد و از یک نظر بالاتر است. یک فکری برای این بشود.

من حتّی معتقدم که اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه گذاشته بشود، وضع بشود، مردم مؤمن و مسجدی ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل می‌کنند. یعنی به مردم مؤمن واقعاً اگر گفته بشود مثلاً فرض کنید که در صحن‌ها یا در مراکز یا در مساجد یا در حسینیّه‌ها به این شکل می‌توانند حضور پیدا کنند، عقیده‌ی من این است که این‌هایی که اهل مسجدند، به‌دقّت مراقبت می‌کنند. من همان‌‌طور که گفتم، پیشنهادی ندارم. نظر کارشناسی و بررسی‌شده‌ی ستاد را معتبر می‌دانم. منتها توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند. این‌ها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند. هر چه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده‌ی من و همه‌ی مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءالله عمل بشود.»

 

همدلی و مواسات مردم

یکی از دلایل درخشش ملت ایران در ایام سخت کرونا و همدلی و مواسات مردم با هم، برخلاف مردم کشورهای غربی، تحت تاثیر روحیه مواسات و ایثاری است. که به‌واسطه‌ی ارتباط با خدا و عشق و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) ایجاد شده‌است. ایثار و مواسات در پیاده‌روی اربعین قابل وصف نیست. نمونه‌ی بسیار پرشکوهی از تمدن اسلامی است که امسال اهمیت و ضرورت برگزاری آن بیشتر از همیشه است!

در همین رابطه بخوانید:

امسال که غرب بدون روتوش و عریان، حقیقت زشت خودش را به همه جهانیان نشان داده، اهمیت و ضرورت برگزاری راهپیمایی پیاده‌روی اربعین (با رعایت قواعد بهداشتی) بیشتر از همیشه است. تا راه جایگزین برای نجات جهان از ظلم و ستم نشان داده شود. مطالبه مردم از ستاد کرونا توجه به ضرورت پیاده‌روی اربعین است.

 

تجربه‌ی حاج قاسم

در برابر مشکلات و محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده نباید منفعل شد. باید با ابتکار از این بحران و محدودیت فرصت بسازیم! باید به سخنان حکیمانه شهید حاج قاسم سلیمانی گوش کنیم که فرمود: «من با تجربه این را می‌گویم. که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.» تا همانطور که عزاداری دهه‌ی اول محرم پدیده شد و مورد تایید و تقدیر رهبرمعظم انقلاب قرار گرفت اربعین امسال هم در بین اربعینی‌ها پدیده شود.

مطالبه مردم از ستاد کرونا

مطالبه مردم از ستاد کرونا این است که با توجه به تجربه موفق برگزاری عزاداری محرم با وجود همه قواعد سخت گیرانه و حتی تغییر ناگهانی آن دو روز قبل از محرم، درباره اربعین به‌جای تعطیلی؛ قواعد بهداشتی را مشخص کند. هم‌چنین به‌خاطر نگرانی از حملات جریان غرب‌زده در کشور منفعل نشوند. که این امتحان بزرگی است که سربلندی از آن باعث توجه و عنایت خاص سیدالشهدا(ع) خواهد شد!

با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب، اهمیت مسائل معنوی از امور مادی کمتر نیست. پس همان‌طور که مدارس، بازارها، پاساژها و حتی رستوران ها و مترو با قواعد بهداشتی باز شد، اجازه برگزاری پیاده‌روی اربعین را با رعایت قواعد بهداشتی بدهید!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام علیکم
    امیدواریم ستاد مبارزه با کرونا به فرمایشات رهبری بیشتر اهمیت داده و در مورد زیارت پر اهمیت اربعین تجدید نظر کنند.

    1. سلام . فرمایشات واجب الاطاعه رهبر عزیز در این سخنرانی ناظر بر امور مساجد و دعا و خصوصا ایام لیله القدر بود نه اربعین. در مورد اربعین فرمود وقتی ستاد میگوید نه، نه است نباید رفت این چه کاری است به مرز میروند؟ ما همه تابع هستیم و ملزم به رعایت. وقتی عراق امکان رعایت پروتکل را میبیند وجود ندارد بیجهت نباید با جان مردم بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا