مستند «برای حسین، برای مسیح»

روایت متفاوت بازیگر مسیحی از پیاده‌روی اربعین

مستند «برای حسین، برای مسیح»

روایت متفاوت بازیگر مسیحی از پیاده‌روی اربعین

مستند «برای حسین، برای مسیح» به نویسندگی و کارگردانی مسعود حیدری خواجه‌پور. تهیه‌کننده آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خدادی است و با همکاری انجمن اربعین حسینی اروپا ساخته‌شده‌است.

خاویر اسپادرو، بازیگر و کارگردان اسپانیایی، از ماجرای سفرش به عراق در ایام پیاده‌روی اربعین می‌گوید.

در همین رابطه بخوانید:

اسپادرو چندسالی بود که فکر می‌کرد دیگر آدم خوبی وجود ندارد. فکر می‌کرد همه ‌آدم‌ها منفعت‌طلب شده‌اند. از دیگران سوءاستفاده می‌کنند و کارشان که تمام شد، آن‌ها را دور می‌اندازند. حالا این وسط خیلی‌ها خود واقعی‌شان را نشان می‌دهند و خیلی‌ها هم نقش بازی می‌کنند.

دوستش، پدرو، که تجربه سفر به عراق را داشت و قرار بود در اربعین آن سال برای ساخت مستند مجدداََ به عراق برود، به او پیشنهاد می‌کند تا در این سفر همراهش شود. پدرو مطمئن بود که او می‌تواند جوابی برای سوال‌هایش پیدا کند. می‌گفت می‌توانی آن‌جا انسان‌های خوبی را پیدا کنی که نقش بازی نمی‌کنند.

آرمان‌شهر اربعین

در پایان این سفر خاویر کالبو از تجربه و حس و حال عجیبش می‌گوید. به نظر او هرسال چندتا از رؤسای جمهور دنیا باید به پیاده‌رروی اربعین بیایند. تا صلح و خدمت را در آن‌جا ببینند و کشورهایشان را آن‌طور اداره کنند. شاید این‌طور جنگ‌ها برای همیشه تمام شوند.

او از آرمان‌شهر اربعین می‌گوید. جایی که در آن کسی نقش بازی نمی‌کند. نمایشگاهی کوچک از آرمان‌شهر بعد از ظهور. بهشتی که می‌توان در همین دنیا آن را ساخت.

و در پایان از اتحاد می‌گوید. برای ظهور منجی. اتحادی که پرچمش در دست مهدی و مسیح است. اتحادی برای انسان‌های خوب؛ برای حسین، برای مسیح.

مستند برای حسین، برای مسیح
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا