مستند «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند»

علاقه و ارادت مسیحیان و صابئی‌ها به امام حسین(علیه‌السلام)

مستند «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند»

این مستند که ساخته وحید چاووش است، به تشریح علاقه و ارادت مسیحیان به امام حسین(علیه‌السلام) و خدمت‌شان به زائرین پیاده اربعین می‌پردازد.

در مطلع فیلم می‌بینیم: «در دنیای متلاطم امروز که سیاست‌بازان مدعی رهبری جهان با ادعای حقانیت فرهنگ و مذهب‌شان، بر طبل جنگ و کینه و عداوت می‌کوبند؛ یک حرکت مردمی که از سرزمین عراق آغاز شده، آهنگ یگانگی و وحدت میان همه اقوام و ادیان را ساز کرده است»

این مستند در چهار اپیزود (جمعا ۷۰ دقیقه) تولید شده است و ماجرای کسانی را که به عشق حسین(علیه‌السلام) کار خود را رها کرده و با پای پیاده رهسپار حرم سیدالشهدا شده‌اند، توصیف می‌کند.

روایت عشق یک فیزیکدان مسیحی، یکی از شیوخ صائبین عراق (پیروان حضرت یحیی علیه‌السلام) و افراد تازه مسلمان با ملیت‌های مختلف چینی، اروپایی، آفریقایی، اندونزیایی و… در این مستند به تصویر کشیده شده است.

در همین رابطه بخوانید:

موکب عیسی بن مریم

بعضی از آنها در موکب عیسی بن مریم(علیهماالسلام) به زوار پیاده اربعین خدمت می‌کنند. این موکب متشکل است از مسیحیان و صابئی‌ها و مسلمانان است. این به نوعی گردهمایی ادیان برای هدفی مشترک محسوب می‌شود!

«حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند» دوستی و همزیستی افراد مختلف با دین‌ و قومیت‌های متفاوت را به نمایش می‌گذارد. کسانی که دین و پیامبرشان متفاوت است. اما همه آنها در یک چیز اشتراک دارند؛ محبت اولاد پیامبر اسلام.

در ایام اربعین و برگزاری بزرگ‌ترین راهپیمایی انسانی، بسیاری از این افراد برای خدمت و کمک‌رسانی به زائرین پیاده امام حسین(علیه‌السلام) دور هم جمع می‌شوند. حرف‌های آنها درباره امام‌ حسین و واقعه عاشورا و پدیده اربعین جالب توجه است.

فیلم کامل مستند
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا