اربعین محل اتصال ملت‌های مسلمان

سعی کنیم در این راهپیمایی اربعین پیوندهای مستحکم ‌بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم. این پیوندها مایه‌ سعادت است، این پیوندها آیت رحمت پروردگار است.

عاشورا دو قهرمان دارد؛ امام حسین و حضرت زینب. اگر حماسه عاشورا توسط سیدالشهدا(ع) رخ داد، رسالت تبلیغ این حماسه عظیم را هم حضرت زینب ر دوش گرفت و آن وظیفه خطیر و مهم را به نحو احسن ادا کرد. در کتاب خواندنی و مهم «جاذبه‌های حسینی» رهبری معظم در گفتارهایی به سیره حضرت زینب و عظمت ماجرای اربعین پرداخته است که در ادامه بخشی از این کتاب را با موضوع الگو بودن حضرت زینب برای زنان خواهیم خواند.

ملت عراق، ملت بزرگی است

امروز بحمدالله ملّت‌های اسلامی بیدار شده‌اند. ملّت عراق یک ملّت بزرگ است، یک ملّت باعزّت است، یک ملّت بافرهنگ است، یک ‌ملّت با عزم و اراده است. جوان‌های عراقی در این قضایای چند سال اخیر نشان دادند که این قدرت را دارند که از ملّتشان و از ‌کشورشان در مقابل توطئه‌های جهانی محافظت کنند؛ این خیلی باارزش است. جوان‌های عراقی توانستند بزرگ‌ترین توطئه‌ ‌داخلی را که می‌توانست به جنگ داخلی منتهی بشود، در عراق از بین ببرند و نابود کنند. توطئه‌ داعش و تکفیری‌ها، توطئه‌ ‌کوچکی نبود؛ پول‌ها خرج کرده بودند، برنامه‌ها ریخته بودند برای اینکه عراق را که یک کشور اصلی عربی و اسلامی است، تبدیل ‌کنند به میدان جنگ داخلی و شیعه و سنّی را به جان هم بیندازند؛ جوان‌های عراقی با فتوای مرجعیّت معظّم عراق توانستند سینه ‌سپر کنند و این توطئه را خنثی کنند؛ این کار کمی نبود، کار کوچکی نبود.

اتحاد مسلمین، تمدن اسلامی را به جهان نشان خواهد داد

ملّت بزرگ عراق می‌تواند کشور خود را به اوج عزّت ‌برساند؛ این ظرفیّت‌ها بایستی به منصّه‌ عمل و ظهور برسد. اگر ظرفیّت‌های کشورهای اسلامی ظرفیّت عراق، ظرفیّت ایران، ‌ظرفیّت کشورهای دیگر منطقه‌ غرب آسیا و شمال آفریقا بر روی هم مجتمع بشود، اگر این ظرفیّت‌ها به هم برسند، این دست‌ها ‌در هم گره بخورند، آن وقت امّت اسلامی نشان خواهد داد که عزّت الهی یعنی چه؛ تمدّن عظیم اسلامی را به جوامع عالَم نشان ‌خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این راه‌پیمایی اربعین می‌تواند یک وسیله‌ گویایی برای تحقّق این هدف باشد‌.

محبت اهل‌بیت(ع) مردم با ملیت‌های مختلف را به هم متصل کرده است

از دَه‌ها کشور در راه‌پیمایی اربعین شرکت می‌کنند و میهمان مردم عراق می‌شوند، سعی کنیم در این راه‌پیمایی پیوندهای مستحکم ‌بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم؛ پیوند بین عراقی و غیر عراقی، پیوند بین شیعه و سنّی، پیوند بین عرب و فارس و تُرک و ‌کُرد؛ این پیوندها مایه‌ سعادت است، این پیوندها آیت رحمت پروردگار است. دشمن سعی در تفرقه دارد که نتوانسته است و به ‌حول و قوّه‌ الهی نخواهد توانست. ما ایران و عراق دو ملّت هستیم متّصل به یکدیگر؛ تن‌های ما، دل‌های ما، جان‌های ما به ‌یکدیگر متّصل است؛ آنچه این اتّصال را ایجاد کرده است، ایمان بِالله و محبّت به اهل‌بیت (علیهم ‌السّلام) است، محبّت به ‌حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است؛ روزبه‌روز هم این زیاد خواهد شد ان‌شاءالله.

دشمنان توطئه می‌کنند امّا توطئه‌ دشمنان اثری ‌نخواهد کرد. از شروع انقلاب اسلامی تا امروز، چهل سال است که آمریکا و اذناب آمریکا و دستیاران آمریکا و مزدوران آمریکا علیه ‌جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند، فعّالیّت می‌کنند، پول خرج می‌کنند، تهدید می‌کنند، تحریم می‌کنند؛ به کوری چشم آن‌ها جمهوری ‌اسلامی در این چهل سال از یک نهال باریک تبدیل شده است به یک درخت تناور که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء».‌

 

فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا