بیش از ۳۰ هزار نفر از یزد در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد:

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: امسال بیش از ۳۰ هزار نفر زائر در پیاده‌روی اربعین از یزد شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، محمدرضا جعفری خرمی بعد از ظهر ۲۳شهریور۹۵ در نشست ستاد عتبات عالیات بهاباد اظهار داشت: در ارتباط با تشریک مساعی استان یزد نسبت به برگزاری مراسم زیارت اربعین حسینی درکربلای معلی تمهیدات لازم صورت گرفته شده است.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با همکاری هیات رزمندگان اسلام برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) موکب‌هایی در کربلا برپا می‌کند و تلاش دارد در چند روز حضور زائران درعراق، روزانه بیش از یک میلیون پرس غذا بین زائران توزیع کند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: با هماهنگی صورت گرفته در جلسات مختلف سهمیه زائران پیاده استان یزد در مراسم اربعین ۳۰ هزار نفر تعیین شد.

جعفری‌خرمی افزود: درصدد هستیم با شناسایی خیرین در رابطه با راه‌اندازی موکب، پخت غذا و فضای استراحت در کربلا، نجف و سایر مناطق اقدام کنیم.

وی در ارتباط با صدور ویزا برای شرکت کنندگان در مراسم راهپیمائی اربعین حسینی گفت: در ۱۴ نقطه از کشور برای زائران پیاده اربعین محل صدور ویزا تعیین گردیده که استان یزد از این حیث محروم است و باید از طریق استان اصفهان جهت صدور ویزا اقدام کند.

ظرفیت اربعین برای ترویج فرهنگ دینی در بین جوانان استفاده شود

عباس اقبال هم در این نشست با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا فقط یک راهپیمایی نیست، گفت: پیاده‌روی اربعین، سمبل وحدت و ولایتمداری است و اثرات فرهنگی بزرگی در ملت و جوانان داشته است.

فرماندار بهاباد تصریح کرد: در بین معصومین(ع) و در معارف اسلامی هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است، اگر ولایت نباشد، نماز و دیگر عبادتهای انسان بیهوده است.

اقبال با بیان اینکه برخی افراد توفیق حضور در پیاده روی اربعین را ندارد و دوست دارند در ثواب زیارت اربعین شریک باشند، گفت: یکی از راه‌های شریک شدن در ثواب پیاده‌روی اربعین، پذیرایی از این زائرین است که با توجه به اینکه موکبهایی توسط ستاد اربعین استان یزد در عراق ایجاد شده است مردم می‌توانند در این امر شریک شوند.

وی با اشاره به اهمیت احیای اربعین حسینی گفت: مسئولان بایستی در این زمینه کمر همت را بسته تا در جهت خدمات‌رسانی‌ بهتر به زوار اربعین حسینی گام موثری برداشته شود.

پیاده‌روی اربعین حسینی ترس بزرگی در دل دشمنان ایجاد کرده است

عباس دهقان رئیس هیات رزمندگان استان یزد نیز در این مراسم در سخنانی پیوند و برقراری ارتباط قلبی و عاطفی با حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را از افتخارات شیعیان دانست و اظهار داشت: ما شیعیان و محبان اهل‌بیت عصمت‌وطهارت(ع) به این باور و اعتقاد قلبی رسیده‌ایم که در این طوفان عظیم عالم، تنها کشتی که انسان از غرق‌شدن در امواج سهمگین بلاها و طوفان نجات می‌دهد، کشتی امام حسین(ع) است.

وی اربعین حسینی(ع) را عرصه‌ای برای حیات‌بخشی به اسلام دانست و تصریح‌ کرد: در اربعین حسینی سال گذشته مشاهده کردیم که میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت که اهل تسنن نیز در میان آنها بودند مانور عظیم مسلمانان را آفریدند.

دهقان ادامه داد: انعکاس جهانی آن، به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان، زمینه‌ساز افتخار و عظمت دنیای اسلام و استحکام و تقویت پیوند شیعه با اسلام و اهل بیت(ع) شد و علم اسلام و شعائر اسلامی را در جهان بلند و ترویج کرد و ترس و وحشت بزرگی را در دل دشمنان ایجاد کرد.

مسئول هیئت رزمندگان استان یزد در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد موکب پذیرایی از کاروان پیاده‌روی در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال موکب پذیرایی توسط مردم دارالعباده استان یزد و با همکاری ستاد عتبات عالیات و هیئت رزمندگان استان یزد انجام می‌شود.

دهقان از پذیرایی روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر حسینی در کربلا خبر داد و افزود : امسال برای سومین بار افتخار پذیرایی از زائران حسینی بر عهده استان یزد است و امیدواریم مردم همچون سال گذشته با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود همیار ستاد اربعین استان باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا