ادامه حضور موکب‌ها تا آخر ماه صفر

وزیر کشور با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین به ایران بازگشتند، گفت: همه دستگاه‌ها پای خدمت‌رسانی به زائران هستند و در این باره رضایت خوبی از زائران دریافت کردیم.

مرز شلمچه، احمد وحیدی ‌در بازدید و رصد وصعیت خدمات رسانی به زائران در مرزهای شلمچه و چذابه‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای زیارت کربلا از مرزهای ایران خارج شده‌اند و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از زائران برگشته‌اند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر مربوط به پایانه‌های مرزی استان خوزستان هستند که رفته‌اند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از هر دو پایانه مرزی این استان برگشته‌اند. تلاش خوبی که استانداران درکنار همه مسولان انجام دادند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها پای خدمت‌رسانی به زائران هستند و در این باره رضایت خوبی از زائران دریافت کردیم، گفت: پیش‌بینی شده ‌که یک تعداد از موکب‌ها تا ۳۰ صفر برای خدمت‌رسانی به زائران در پایانه‌های مرزی خوزستان بمانند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حمل ونقل برای زائران تدارک دیده شده است گفت: تعداد اتوبوس‌های قابل توجهی پیش‌بینی شده است. هواپیما هم در اهواز و هم در آبادان برقرار است. ریل باسی برای جابه‌جایی زائران تا خرمشهر برقرار و همچنین ۸ وام قطار هم برای جا به جایی زائران برقرار است؛ وسایل حمل و نقل خوب است و مشکلی نیست و طی بازدیدی که داشتیم زائران مشکلی نداشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ادامه سفر خود از مرزهای چذابه، مهران و خسروی باز‌دید خواهم کرد گفت: خیلی از زائران جمعه و شنبه برمی‌گردند، برای عده‌ای که بعد از جمعه و شنبه برمی‌گردند امکانات لازم پیش‌بینی شده است‌.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: از زائران عزیزی که با ماشین‌های شخصی هستند تقاضا داشته برای برگشت عجله نکنند و در مواکب استراحت کنند بعد از رفع خستگی ادامه سفر خویش بدهند‌.

 


تسنیم

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا