درصورت گم شدن «گذرنامه» به کنسولگری ایران در عراق مراجعه کنید

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا: زائران اربعین حسینی در صورت مفقود شدن گذرنامه و اسناد مسافرتی به کنسولگری‌های ایران در عراق مراجعه کنند.

سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه: درباره اینکه اگر گذرنامه و اسناد مسافرتی زائر اربعین حسینی در کشور عراق مفقود شد چه اقدامی باید انجام دهد، گفت: اگرچه ما به زائران اربعین حسینی توصیه کرده‌ایم که مراقب گذرنامه و اسناد هویتی خود باشند اما اگر متوجه مفقود شدن مدارک خود شدند باید به کنسولگری‌های ایران در شهرهای نجف، کربلا، بغداد، سامرا و بصره مراجعه کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: تعدادی از همکاران بنده در پلیس گذرنامه و مهاجر در کنسولگری‌های ایران در عراق مستقر بوده و بلافاصله بعد از مراجعه زائرانی که گذرنامه‌شان مخدوش یا مفقود شده است از طریق سیستم، هویت افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کرده و نسبت به صدور برگه عبور برای زائران ایرانی اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای اخیر، مأموران پلیس مهاجرت و گذرنامه با چنین مواردی مواجه بوده‌اند یا خیر، خاطرنشان کرد: بله؛ گذرنامه تعدادی از هموطنان در کشور عراق مفقود شده بود که به راحتی و با مراجعه به کنسولگری در شهرهای مختلف عراق و بررسی‌های لازم، توانستند برگه عبور دریافت کرده و به کشور بازگردند.

فارس


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا