وام پر دردسر و کم‌فایده

نگاهی به خدمت(!) بانک ملی ایران به زائران اربعین

ماجرای وام اربعین

بانک ملی ایران! اولین و به تعبیر برخی، ثروتمندترین بانک ایرانی بانکی که سازمان‌های بازنشستگی و بیمه ایران و چند شرکت ریز و درشت دولتی و خصوصی هم  از سهام‌داران آن هستند. اما این بانک با این عرض و طول در سال چه خدمتی به زائران اربعین ارائه می‌دهد؟ اربعین‌رفته‌ها تجربه ثبت‌نام ارز اربعینی برای تحویل پشت کانتر فرودگاه، در پایانه مرزی یا شهرهای نجف و کربلا را دارند.

در همین رابطه بخوانید:

وعده‌هایی که تقریبا پوچ بود یا در برابر سهمیه و ظرفیت اهالی اربعین به اندازه نمک آش هم نبود. صف‌های طویل و بی‌مسئولیتی پرسنل و سامانه‌های بانکی در برابر خواسته‌های مردمی و حتی به سخره گرفتن زائران. بماند این که چه همهمه‌ی رسانه‌ای برای همین هیچ راه‌انداختند و چقدر رسانه‌های دشمن از همین هیچ ماهی گرفتند و طعنه و تهمت بود که نصیب زائر مظلوم می‌شد.

شگفتانه وام امسال برای زائران اربعین!

اما امسال، چند هفته‌ای است که دوباره این بانک معلوم‌الحال برای اهالی اربعین یک زمین بازی جدید طراحی کرده است. وام بانکی ده میلیون تومانی. البته که این وام هم قصه دارد. شائبه ربوی بودن این وام را هم اگر نادیده بگیریم، وام ۲۳درصد سود دارد، ضمن این‌که یک چهارم آن هم باید در حساب بماند، علاوه بر این باید ضامن هم برای این وام داشته باشی.

همه این‌ها را بگذارید کنار ارز مسافرتی که همین بانک عریض و طویل به مسافران کشورهای خارجی می‌دهد. اگر شما بخواهید ارز مسافرتی را از بانک ملی دریافت کنید، کافیست با نرم‌افراز «بله» در گوشی تلفن همراه‌تان ریال واریز کنید و در فرودگاه پانصد دلار ناقابل با قیمت دولتی دریافت کنید. بماند این که به علت اختلاف قیمت حدود چهار میلیون تومان هم سود می‌کنید. همین قدر شیک و مجلسی. اصلا نیازی به ضامن، خواب پول و دردسر شعبه و …. ندارد، تازه سود هم دارد. کاش همه مسئولینی که شعار همراهی با زائر را می‌دهند و با اظهار نظرهای ناقص و تقطیع شده‌شان باعث هجمه به زائران اربعین می‌شوند، راه‌کارهای عملی و دستورهای کارگشا برای حل مشکلات داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا