مسئولین پیاده‌روی اربعین را آسان کنند و نگذارند حوادث تکرار شود!

سخنرانی رهبر معظم انقلاب

مسئولین پیاده‌روی اربعین را آسان کنند و نگذارند حوادث تکرار شود!

پیاده‌روی اربعین نعمت بزرگی است که مایه‌ی عزت و سربلندی و افتخار خواهد بود.

پیاده‌روی اربعین مظهر عشق همراه با بصیرت

معمولاً در این‌جور پدیده‌هایی که انسان مشاهده می‌کند که تبلیغاتی برای آن انجام نگرفته. لکن ناگهان یک پدیده‌ای در محیط دید انسان بُروز می‌کند، دست خدایی مشهودتر از همه‌ جای دیگر است. این‌ها پدیده‌هایی است که هیچ تبلیغاتی هم برایش نمی‌شود. تلاشی هم انجام نمی‌گیرد. شما ببینید برای این‌که ده هزار نفر، پنجاه هزار نفر را یک جا جمع کنند، چقدر تلاش تبلیغاتی در دنیا انجام می‌گیرد، آخرش هم نمی‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

 این نشان‌دهنده‌ی این است که این راه، راه عشق است. منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت. مثل عشق اولیا به خدا. اَللٰهُمَّ ارزُقنی حُبَّکَ وَ حُبَّ مَن یُحِبُّکَ وَ حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یوصِلُنی اِلیٰ قُربِک. این حبّ و این عشق، عشق همراه با بصیرت است. می‌داند، می‌فهمد و این جاذبه او را می‌کِشد، این مغناطیس او را می‌کِشد.

خب، بنابراین کار، کار بزرگی است. پدیده، پدیده‌ی عظیمی است. من اوّلاً به کسانی که موفّق شدند و رفتند، خوشامد عرض می‌کنم و قبول الهی را برای کارشان درخواست می‌کنم و غبطه‌ی خودم را نسبت به کار آنها -که ما محروم بودیم، آنها موفّق شدند- عرض می‌کنم.

از مردم عراق که پذیرایی کردند، محبّت کردند، این جمعیّت عظیم را توانستند ظرف چند روز اداره کنند، تشکّر میکنم. حادثه، حادثه‌ی فوق‌العاده مهمّی است.

راهپیمایی اربعین را شکر کنید

این حادثه‌ی راهپیمایی را شکر کنید. شکرش ازجمله به این است که  آن روحیّات را، آن حالات را -که در این دو سه روزی که مشغول راه‌پیمایی بودید، آنجا مشاهده کردید یا احساس کردید- در خودتان نگه دارید. آن برادری را، آن مهربانی را، آن توجّه به ولایت را، آن آماده شدن بدن برای تَعَب کشیدن را، آن ترجیح دادن زحمت کشیدن و عرق ریختن و راه رفتن بر راحتی و تنبلی را. در همه‌ی‌ امور زندگی باید این را دنبال کرد؛ این می‌شود شکر.

مسئولین پیاده‌روی اربعین را آسان کنند

از جمله‌ی شاخه‌های شکر، یکی این است که این کار را برای کسانی که عاشق این کارند، آسان کنیم که مسئولیّت این به عهده‌ی مسئولان بخش‌های مختلف کشور است. گاهی حوادثی پیش می‌آید. نگذارند این حوادث [تکرار شود]، پیشگیری کنند. این هم جزو شکر است. به‌هرحال این نعمت را قدر بدانیم، نعمت بزرگی است. و این ان‌شاءﷲ یک نعمت پایدار خواهد بود و برای ملّت ایران و ملّت عراق، مایه‌ی عزّت و سربلندی و افتخار خواهد بود. حالا در دنیا سعی می‌کنند که نگذارند این نورافکن قوی دیده بشود، لکن نمی‌توانند، دیده خواهد شد. سعی می‌کنند دیده نشود یا تحریفش کنند، [امّا] هیچ‌کدام به جایی نمی‌رسد؛ وقتی ادامه دادید حرکت را، ناچار، حقیقت خود را آشکار خواهد کرد.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا