ویزا ایران و ارمنستان لغو شد!/ چرا ویزای ایران و عراق حذف نمی شود؟


از امروز  ویزا بین ایران و ارمنستان حذف شد(فارس/ خبر شماره ۲۰۹۲۸۳۴۹۲)، باید از مسئولان پرسید با توجه به ارتباط ویژه بین ایران و عراق و اثرات فوق العاده و غیر قابل احصای زیارت امام حسین  از جهات متعدد فرهنگی و نیز ایجاد وحدت ملی و سیاسی، که همگان به آن معترف هستند، برداشتن این ویزا یک سرمایه گذاری و بستری سازی بسیار مهم در جهت ارتقای فرهنگی و آسیب زدایی از مشکلات فرهنگی و منازعات سیاسی است.چرا ویزا بین  ایران و عراق حذف نمی شود؟

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به بی سابقه، بی نظیر، پر معنا و پر مغز بودن  این پدیده عظیم  و همچنین تاکید ایشان بر  عزتی که برای اسلام ایجاد کرد، جا دارد مسئولان احتمام جدی تری نسبت به حذف ویزا که بزرگترین مانع حضور مشتاقان در پیاده روی اربعین هست داشته باشند.

لازم به تذکر است سال گذشته رئیس مجلس بر ضرورت حذف ویزا بین ایران و عراق تاکید کرده بود. همچنین  دکتر نادران نماینده مجلس نهم، سال گذشته اشاره کرده بودند که دولت عراق آمادگی دارد که روادید را برای تمام ایام سال لغو کند و متأسفانه در داخل بعضی از نهادها  مانع انجام این کارند.

درخواست مردمی برای حذف ویزا به شدت افزایش یافته  بخصوص با نزدیک شدن به اربعین این درخواست ها بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده.

گفتنی است، سال گذشته طبق اعلام مسئولان بیش از پانصد هزار زائر فقط بخاطر عدم صدور ویزا، از حضور در  پیاده روی اربعین محروم شدند.با توجه به اینکه  بزگترین مانع حضور ایرانیان در حماسه عظیم و عزت آفرین اربعین ویزا می باشد،  ضرورت توجه به حذف ویزا بین ایران و عراق بیشتر می باشد.

#ویزا_عراق_را_حذف_کنید #حذف_ویزا_عراق #پویش_مردمی #ویزا #اربعین #اربعین۹۵
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا