کمک یزدی‌ها با ۱۷۱ دستگاه کامیون و تریلی به عراق ارسال شد

محمدرضا جعفری خرمی روزدوشنبه در حاشیه آخرین مرحله ارسال کمک‌های مردمی در گفت وگو با  ایرنا و با قدردانی از مشارکت شهروندان در اهدا کمک‌ها یادآورشد: کمک‌ها شامل انواع اقلام ضروری است که برای پذیرایی از زائران اربعین جمع‌آوری و ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم برای حضور در پیاده‌روی ۴۱ موکب دارای پروانه‌ از استان به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

جعفری خرمی بیان کرد: هزار و ۹۰۰  نیروی داوطلب در چذابه، شلمچه ، کربلا، کاظمین، نجف و مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون  ۲۸ موکب در کربلا ، ۶ موکب در مسیر نجف به کربلا  ، سه موکب در نجف ، ۲ موکب در کاظمین ، یک موکب در شلمچه و یک موکب هم در نقطه مرزی چذابه در حال پذیرایی از زائران هستند.

جعفری خرمی اضافه کرد: خدمات‌رسانی  موکب‌ها در عراق به زائران ۱۰روز قبل تا چهار روز بعد از اربعین از ۱۷ تا ۳۰ مهرماه ( مصادف با ۱۰ تا ۲۳ صفر) ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد که در موکب‌های استان روزانه به طور متوسط ۴۰ هزار زائر با تغذیه پذیرایی و ۳۱ هزار نفر هم  اسکان داده شوند .

وی ادامه داد: امسال یزد میزبان زائران افغانستان و پاکستان است که علاوه بر اسکان ۱۰۰ شهروند خارجی، سه هزار و ۵۰۰ نفر هم تغذیه می‌شوند.

همچنین شماره حساب ۱۰۴۰۴۷۰۷۰۰۰۷ نزد بانک ملی شعبه بازار یزد برای کسانی که قصد دارند در خدمت‌رسانی به زائران مشارکت کنند در نظر گرفته شده است.   

تاکنون ۶۳ هزار و ۸۲۰ نفر از استان یزد در سامانه سماح (samah.haj.ir) برای حضور در اربعین ثبت نام کردند .

پارسال ۳۸ هزار نفر از یزد در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا